vrijdag 4 mei 2012

Babysetje

Het kraamcadeautje voor mijn medecursiste is af! Er waren wat complicaties, omdat halverwege mijn naaimachine stuk ging. Een klein onderdeeltje is stuk en de dealer gaat het nabestellen en naar me toe sturen. Maar daarop wilde ik niet wachten en toen ben ik maar op mijn oude machine verder gegaan. Eigenlijk ook nog wel een fijne machine...

Aangezien ik in september de Knipmode naaicursus ga geven, ben ik weer eens de Knipmodes en Knippies ingedoken.

Het is een overslagvestje geworden (omdat moeder dat zo handig vindt met aan- en uittrekken) uit Knippie 2/2011. Daarbij een broekje met roezeltjes uit Knippie 1/2011. Omdat moeder al genoeg roze heeft gekregen (en ook wel heel veel van andere kleurtjes houdt, liet ze doorschemeren), heb ik gekozen voor een fris kleurtje. Het is maat 62 maar ik denk dat het al snel past.
De bloemetjestricot is een restje van een tuniek die ik eens voor mijn dochter maakte. 
De tricot lime is van Stenzo en is heerlijk dik. Deze heb ik bij Herbert textiel gekocht.
De hartjesborduur komt van de serie Formland van Tinimi.


Ik vond het leuk om er een knuffeltje bij te maken. Het boek Knuffels om te naaien van Marie Claire heb ik al een tijdje in de kast staan maar er nog niet eerder iets uit gemaakt. Het boek is niet meer te koop, maar toevallig zag ik in de nieuwste Knippie een artikel "de Knippie knuffel". Deze Knippie knuffels staan in mijn boek en het blijkt nu dat alle knuffels die in dit boek staan, zijn verzameld in een nieuwe uitgave: "Zachte knuffels van stof". Erg leuke knuffels allemaal en vrij eenvoudig te maken. Ook leuk om je eigen fantasie erop los te laten. Een aanrader dus! 
Ik heb Gerrit de krokodil gemaakt maar mijn man dacht dat het een kikker was en mijn zoon dacht een hagedis, hihi. Ach wat maakt het uit, hij ziet er toch schattig uit?




11 opmerkingen:

  1. Wat een schattig setje heb je gemaakt. Inderdaad leuk om andere kleuren dan de "standaard babykleuren" te gebruiken.
    De knuffel vind ik ook erg leuk. Zal eens kijken naar het boekje dat jij noemde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief setje, leuke kleurtjes daar zullen ze vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat lief! Leuk werkje he, van die kleine kleertjes. Dit zal wel goed ontvangen worden.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk setje en zeker met dat beestje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk, stofkeuze is super! de knuffel is ook erg lief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk setje, en eens niet een keer in de "standaard" kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, die kleertjes en ook de knuffel is erg leuk.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi setje! Zo'n leuke stofjes die je hebt samengevoegd! Heel geslaagd en superleuk met die knuffel erbij!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi

    Wat een leuk setje heeft u gemaakt, ik kom hier zomaar via via, en kijk hier zo rond. Wat ik meteen leuk vond was dat uw dochter de zelfde naam hebben (althans het is me roepnaam)

    Leuke website en u heeft er een volger bij :)
    gr Elisa(beth)
    kostelijkleven.com

    BeantwoordenVerwijderen