zondag 23 december 2012

Op weg naar kerst...en dan ziek

Echt, al jaren ben ik niet meer verkouden of zo geweest, en juist nu ik zoveel plannen had: ja hoor, griep!
Voor de afgelopen twee weken had ik al een heel lijstje gemaakt: eerst een nieuwe broek voor mijn man, dan handdoekjes borduren, dan geurzakjes maken en dan een jurk voor mezelf. 
De eerste twee doelstellingen zijn gelukt. De derde half. En toen werd ik ziek. Wat heb ik daar toch moeite mee, om met koorts in bed te liggen niets doen. Maar gelukkig begon ik gisteren al wat begon op te knappen, en ben ik dan toch maar met mijn vierde doel begonnen. Een jurk voor mezelf van dit leuke stofje:


Tsja ik heb maar een foto van de webwinkel geplukt, want ik was zelf niet eens in staat om overal foto's van te maken...
Het is een heerlijk dikke, fluweelzachte flocktricot en ik ben helemaal verliefd op de kleuren. De webwinkel waar ik het vandaan heb is http://www.stof-inc.com/. Dankzij Sancho heb ik deze winkel ontdekt en het is op dit moment echt mijn favoriete winkel! Ik heb er al twee bestellingen geplaatst en komende week volgt er ook nog 1 want het is tot het einde van het jaar gratis verzenden. Je krijgt de stof snel thuis en een leuk cadeautje erbij. En ze hebben toch prachtige stoffen...

Dus nu allemaal even massaal gaan bestellen hoor, want ik zou het niet kunnen verdragen als deze heerlijke stoffenwinkel ook al failliet gaat of verdwijnt van het internet ;)

Het wordt dus een jurk uit de Knipmode December 2012, ik hoop dat ik hem af krijg. Ach ik heb nog een hele dag dus even goed mijn best doen, toch?

Een broek voor mijn man... daar was nogal wat gedoe over want ik had geen idee welke stof ik deze keer zou gebruiken. Toen kwam Mira met een goed idee: Wooltouch. En dat is het dus geworden. De broek is alláng af en ik had jullie alláng een fotootje beloofd, maar helaas. Ook erbij ingeschoten. Nu had ik nog wel deze foto van toen ik met de broek bezig was, dus zet ik die maar vast neer om een beetje een idee te geven. Het is wel een hele slechte foto hoor, want ik had hem in huis genomen met flits en nu was de stof veel te licht, dus ik moest de foto wel 70% donkerder maken om hem ietsje in de goede richting te laten zijn. Het is dus antracietgrijs. Een betere foto volgt. En hopelijk ook een "aan" foto (moet ik even mijn man lief aankijken).


En toen kreeg ik ineens een leuk idee in mijn hoofd voor een kerstcadeau voor mijn moeder en twee schoonzussen. Een geborduurd handdoekje en zelfgemaakt geurzakje in een pakketje met nog wat andere dingen. Ook al heb ik zo'n 10000 borduurmotieven op mijn computer staan, ik kon toch niets geschiktst vinden, dus een leuk motiefje besteld bij Urban Threads en die op een handdoekje geborduurd. En op nog één, en nog één, en ik werd steeds enthousiaster :D. Kijk eens wat een schattige handdoekjes.

Ik dacht ach, waarom zou ik niet hier en daar wat cadeautjes rondstrooien... Dus bij de groothandel een doos vol lekkere geurspulletjes besteld, en zo heb ik heel wat cadeaupakketjes gemaakt. 
Ik ben er al een aantal kwijt, aan mijn leerlingen, onze maatschappelijk werkster, mijn harplerares...Leuk hoor, om voor Kerstvrouw te spelen en al die blij verraste mensen te zien...
Ik moet nog wat geurzakjes maken voor in de overige pakketjes, maar dat gaat nog wel lukken voor Kerst. 






2 opmerkingen:

  1. Je bent lekker druk geweest hoor wat een produktie! Ziek eerst maar lekker uit voor je blijft kwakkelen.. Beterschap!

    Fijne dagen gewenst..

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt, en wat veel. Jammer dat je ziek bent!
    Beterschap!

    Groetjes, Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen