zondag 6 januari 2013

Willi & Elli van Mamu Design



Update:

Omdat de halsafwerking me toch niet beviel heb ik deze veranderd. Op Sancho kreeg ik de tip om een gewone halsboord te maken en erbij een infinity scarf, wat me een hartstikke leuk idee leek! Hier de foto's van de vernieuwde versie.
Het leukste vind ik dat ik nu kan kiezen hoe ik het shirt draag: met of zonder infinity scarf, en op welke manier ik de scarf draag.

Wat een verschil met de vorige versie. Stuk leuker toch?



Willi & Elli van Mamu Design

Mamu Design had een paar leuke nieuwe patronen uitgebracht. Ik heb de Willi & Elli en de Violetta besteld. Toen ik deze gebloemde tricot bestelde, dacht ik dat ie wel leuk zou zijn voor de Violetta. Maar toen ik de stof binnenkreeg bleek het een kreuktricot te zijn, waardoor ik ging twijfelen over de Violetta. Vervolgens kreeg ik de patronen binnen, en wat bleek: geen Violetta maar een verkeerd patroon opgestuurd! Nu was de keuze snel gemaakt: deze stof zou een Willi & Elli worden.

Ik moest wel even denken over de combineerstofjes: ik vond grijs en rood er wel leuk bij staan, maar de grijze stof  is wat stijver en zwaarder dan de gebloemde stof, en de rode was dat nog meer. Toch maar gedaan, onder het mom van "laat het dan maar een proefmodelletje zijn". Om dezelfde reden heb ik de combineerstofjes niet voor de halsafwerking gebruikt. Volgens het patroon kon ik kiezen uit een ronde hals, v-hals of col. Omdat ik een ronde of v-hals wat ielig vond en een grote col niet wilde, heb ik een klein colletje gemaakt. Daar heb ik nu toch wel wat mijn twijfels over...wat vinden jullie?

De boorden zijn van dubbele stof, ik heb de rode als belegstof gebruikt en die langer gemaakt dan de grijze, zo lijkt het net of ik het met rood afgebiesd heb, op zich wel een grappig effect vind ik.

Misschien was mijn stofkeuze niet helemaal top, maar ik vind het wel een leuk patroon. Ik heb nog een mooie gebreide stof liggen, die lijkt me er wel top geschikt voor! Wordt vervolgd...




Ook nog even een fotootje van de broek voor mijn man, die ik van de week maakte van stretchkatoen, onder luid support van de dames van Crea-Duwtje. Dank jullie wel meiden!

5 opmerkingen:

  1. Ik vind hem leuk! Al hou ik zelf helemaal niet van collen ofzo dus zou het in mijn geval al een v of ronde hals worden..
    Mooi stofje! De broek van je man is ook mooi.. Netjes hoor!

    Groetjes, Petra

    (Ik ben benieuwd naar de violetta)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem leuk. Het rode smalle accent aan de onderkant van mouwen en shirt vind ik heel mooi gedaan. Ikzelf ben niet zo'n collenmens ben (wel een koukleum, dus ik draag vaak sjaals, hahaha), vind ik dit smalle colletje wel mooi bij je staan staan.

    Mooie broek heb je gemaakt voor je man.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is inderdaad gelijk héél anders en op meerdere manieren draagbaar. Ik vind hem super geworden!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen