dinsdag 26 februari 2013

Picknickkleed wordt tafelkleed


Voor de Zo Geknipt Sew Along staat in februari het picknickkleed op het programma.
Nu denk ik niet dat ik een picknickkleed ga gebruiken, maar mijn dochter Zara vraagt wel al heel lang om een tafelkleedje. In haar kamer staat een grenen salontafel, en die ziet er helemaal niet gezellig uit. De tafel is vrij oud en vertoont al flink wat krassen en putten. Toen ik het recept van het picknickkleed zag, kreeg ik meteen inspiratie voor een tafelkleed.

Enkele geleden waren Zara en ik in Eindhoven, alwaar zij een sollicitatie had bij Vacansoleil. We waren nog nooit in Eindhoven geweest en wilden er ook wel een uurtje winkelen. Onderweg kreeg ik via Facebook de tip om bij Smitje langs te gaan, en dat hebben we geweten... een winkel propvol stoffen; fournituren langs alle wanden vanaf de grond tot aan het plafond; de leukste hebbedingetjes en spulletjes, kortom een winkel waar je úren kan rondsnuffelen. Helaas voor mij, maar gelukkig voor mijn portemonnee, hadden we niet zoveel tijd. We stapten de winkel uit met twee stoffen voor het tafelkleed: een mooie dikke linnen in een prachtige rozepaarse kleur, en een dunne paarse katoen voor de rand. De kleuren passen perfect bij Zara's kamer.

Vandaag ben ik met de stoffen aan de slag gegaan. Erg leuk en inspirerend om het recept uit het boek te volgen. Zelf zou ik nooit op het idee komen om op deze manier een tafelkleed te maken. Leuk om te maken, en het resultaat vind ik goed geslaagd! Wie weet komt het picknickkleed er toch ook nog eens...



2 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee van je om het recept te verwerken in een tafelkleed, mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk project om te maken!! Perfect om een oud grenen tafeltje onder te verstoppen!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen